Assalamualaikum,
Helloooooo long time no see :-P
This post has been in my draft for so long and now that Ramadhan is coming soon I guess its good to start compiling my Ramadhan Menu *wink wink
Personally I love something smooth like this pudding for iftaar. Sejuk je telan and its easy to make too. Once I made a few containers of this to bring to the surau.
Bahan-bahan ( satu loyang )
Helloooooo long time no see :-P
This post has been in my draft for so long and now that Ramadhan is coming soon I guess its good to start compiling my Ramadhan Menu *wink wink
Personally I love something smooth like this pudding for iftaar. Sejuk je telan and its easy to make too. Once I made a few containers of this to bring to the surau.
Bahan-bahan ( satu loyang )
4 keping roti
2 biji telur
1/2 cawan susu pekat
170ml susu cair
8gram serbuk agar2
1/2 cawan gula - bleh kurangkn
2 sudu besar butter/marjerin (cairkan)
31/2 cawan air = hana guna cwn biasa 230ml.
2 sudu besar serbuk koko (bleh juga guna
choc emulco)
Cara-cara
Didihkan 3 cwn air,serbuk agar2 n gula ke
dalam periuk.
Blend roti,telur,susu pekat, susu cair dan
balance air tadi (1/2 cwn). Kemudian masukkan dalam periuk agar2 yg sudah didih
td.
Masukkan butter/marjerin dan kacau rata
sampai mendidih. matikan api.
Bahagi kepada 2. satu adunan biarkan warna
asal. dan satu adunan masukkan serbuk koko@choc emulco. kacau cepat2 dan sebati
hingga serbuk koko tidak berketul2!


2 comments:
I love pudding
Boleh Cuba try lah
Cantiknya the finished product! Yummms
Post a Comment