
Then i think any of these will do....



all photos from pinterest
But the reality is......
Muaha..ha...mana ada budget beb. So I end up using whatever I have at home with some new cheap addition. I had the pink & blue cubes for ages, stucked under the girls study table without realising its full potential. So kasi bersih and angkut turun bawah. Bought Afiq's at Tesc0 for rm10. A real steal. Its even bigger than the girl's. I add the cork board for each of them from Daish0 for as you know rm5 each.
So tadaa....I end up with this. Ha..ha..ha....
Boleh lah tu. This is in the guest room downstairs. Guest room kena ada for us yg bukan locals but bukan selalu guna. Lebih banyak jadi laundry room dari guest room. It is a good size room so kita decide to use the space for my childrens school bags etc. Tak sanggup nak angkut naik atas everyday. Since dah all 3 sekolah lagi banyaklah bag and harta benda sekolah. Kalau tak semua benda end up on the main dining table and habis bercampur-campur. Buku Std.3 masuk bilik Std.6 vice versa. So now everybody is responsible for their own cube. Yang perempuan kemas yang lelaki ikut sesedap mata dia. Yang penting timetable and any notes from school are on the board. Senang mama nak monitor.
So now every night after dinner all 3 akan beramai-ramai mengemas bag ikut jadual sambil sembang-sembang. Eh..buku kita sama, eh..kita pun ada buku macam tu, kita suka Cikgu tu, Kita suka Cikgu ni....etc....enough gossip for the day sampai kena remind cepat...cepat...mulut berbunyi tangan pun kena jalan jugak :-D

No comments:
Post a Comment